-
Váš nákupný košík je prázdny!
Reklamačný poriadok
Predávajúci a prevádzkovateľ internetového portálu zakacku.sk:
zakačku, s.r.o., Ulica Jula Horvátha 861/7, Kremnica 967 01
ICO: 51666120
Zodpovedná osoba: Marek Králik
Telefónny kontakt (zákaznícka linka):
E-mailový kontakt: kontakt@zakacku.sk
I.
ÚVODNÉ USTANOVENIA
Tento Reklamačný poriadok bol spracovaný v súlade s ustanovením
zákona č. 40/1964 Zb., občiansky zákonník,
zákona č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 102/2014 Z.
z., o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na
základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho.
Tento Reklamačný poriadok popisuje postup, akým spôsobom
pristupovať v prípade uplatňovania práva kupujúceho týkajúceho sa chýb tovaru
(ďalej tiež „reklamácia“) zaobstaraného od predávajúceho v rámci zmluvných
vzťahov uzatvorených medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom
internetového obchodu zakacku.sk, dostupný na webovej stránke http://www.zakacku.sk a poddoménehttp://nabytok.zakacku.sk/, (ďalej len „internetový obchod“). S týmto reklamačným poriadkom má kupujúci
možnosť sa zoznámiť pred odoslaním svojej objednávky a je naň dostatočne vopred
upozornený.
Súhlas s obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom
Ustanovenia obchodných podmienok (dostupných tu) a reklamačného
poriadku sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kupujúci odoslaním
objednávky potvrdzuje, že sa pred uzatvorením kúpnej zmluvy s týmito obchodnými
PODMIENKAMI, ako aj s reklamačným poriadkom predávajúceho zoznámil a že s nimi
bez výhrad súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania
objednávky.
Zákazník
Zákazníkom internetového obchodu je kupujúci. Vzhľadom na platnú
právnu úpravu sa rozlišuje kupujúci, ktorý je spotrebiteľom (ďalej tiež
označovaný ako „kupujúci – spotrebiteľ“), teda ten, ktorý pri uzatváraní a
plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej
činnosti, a kupujúci, ktorý spotrebiteľom nie je (ďalej tiež označovaný ako
„kupujúci – podnikateľ“), teda ten, ktorý kupuje tovar s cieľom svojho
podnikania. Ak uvedie zákazník v objednávke svoje identifikačné číslo, berie na
vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené v týchto obchodných podmienkach
pre kupujúceho – podnikateľa.
Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa práv z chybného plnenia
sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi.
Pokiaľ práva zo zodpovednosti za chyby nie sú uplatnené v
reklamačnej lehote, resp. v lehote na uplatnenie práva z chýb, stávajú sa
nevymáhateľnými.
II.
VŠEOBECNÉ PODMIENKY REKLAMÁCIE
Kontrola stavu zásielky pri prevzatí tovaru
Ihneď pri dodaní tovaru je kupujúci povinný prekontrolovať spolu
s dopravcom stav zásielky podľa priloženého prepravného listu, najmä počet
balíkov a poškodenie škatule. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie
zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou tým, že zásielka je napr.
neúplná alebo poškodená. Ak prevezme takto poškodenú zásielku kupujúci od
prepravcu, je nevyhnutné poškodenie popísať v dodacom liste a najneskôr do 2
pracovných dní oznámiť túto skutočnosť predávajúcemu prostredníctvom online reklamačného formulára prístupného tu, elektronicky
na e-mailovú adresu kontakt@zakacku.sk alebo telefonicky na telefónnom čísle +421 914 260 111. Pokiaľ tak kupujúci neurobí, vystavuje sa nebezpečenstvu, že
mu neskoršia reklamácia nebude uznaná.
Povinnosť kupujúceho prezrieť dodaný tovar pred montážou
Po prevzatí tovaru je kupujúci povinný dodaný tovar prehliadnuť,
najmä či je tovar v zodpovedajúcom farebnom vyhotovení a z požadovaného
materiálu a či nechýba žiadna jej časť v súlade s montážnym návodom. Ak zistí
kupujúci poruchu, je povinný najneskôr do 2 pracovných dní oznámiť túto
skutočnosť predávajúcemu prostredníctvom online reklamačného formulára prístupného tu, elektronicky
na e-mailovú adresu kontakt@zakacku.sk, alebo telefonicky na telefónnom
čísle +421 914 260 111. Táto prehliadka musí byť vykonaná pred montážou tovaru.
V opačnom prípade môže dôjsť k znehodnoteniu tovaru a v prípade, že kupujúci
odstúpi od zmluvy, môže predávajúci požadovať od kupujúceho náhradu vzniknutej
škody. Kupujúci je povinný nahradiť najmä náklady súvisiace s uvedením tovaru
do pôvodného stavu a vzniknutú škodu na tovare. Úhrada týchto nákladov a škody
sa uskutoční tým, že kúpna cena, ktorú predávajúci v prípade odstúpenia vráti,
sa o tieto náklady a škodu zodpovedajúcim spôsobom zníži.
Záručný list
Ku každému tovaru sa prikladá faktúra, ktorá môže slúžiť ako
záručný list, pokiaľ sa tento nepriloží (závisí od výrobcu). Prevzatie tovaru
potvrdzuje zákazník podpisom dodacieho listu. Pokiaľ sa tovar neodoberá osobne,
rozumie sa prevzatím tovaru okamih, keď tovar preberá kupujúci od dopravcu.
Podanie reklamácie
Kupujúci môže oprávnenú reklamáciu podať jednou z nasledujúcich
možností:
vyplnením online reklamačného formulára dostupného tu,
na e-mailovú adresu prevádzkovateľa kontakt@zakacku.sk,
poštou doporučeným listom na adresu
osobným doručením.
Reklamáciu je možné uplatniť na ktorejkoľvek pobočke
predávajúceho.
Podklady na posúdenie reklamácie
Kupujúci je povinný uviesť a dodať:
meno, priezvisko kupujúceho,
telefónny kontakt a e-mail kupujúceho,
číslo objednávky,
čo najvýstižnejší popis porúch,
uplatňovaný nárok (návrh - riešenie ),
číslo účtu pre prípadné vrátenie peňažných prostriedkov,
detailné fotografie poškodenia,
doložiť doklad o vlastníctve tovaru (pri prevzatí tovaru je
dodaná faktúra a dodací list).
S cieľom správneho popisu porúch je kupujúci povinný pri popise
poruchy uvádzať označenie jednotlivých súčastí tovaru podľa montážneho návodu,
v prípade, že je k tovaru priložený.
Povinnosť kupujúceho poskytnúť súčinnosť
Kupujúci sa zaväzuje v prípade reklamácie poskytnúť súčinnosť
predávajúcemu. V prípade dodania nedostatočných podkladov alebo informácií pre
posúdenie reklamácie je predávajúci povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr
do 3 dní od uplatnenia reklamácie kupujúcim, kupujúceho informovať o nutnosti
doloženia ďalších podkladov alebo informácií. V prípade, že kupujúci nedodá
požadované podklady, neposkytne súčinnosť predávajúcemu a predávajúci tak
nebude schopný reklamáciu posúdiť ani o nej rozhodnúť. Počas omeškania
kupujúceho s dodaním chýbajúcich podkladov nebežia predávajúcemu lehoty pre
rozhodnutie a vybavenie reklamácie stanovenej zákonom a týmto reklamačným
poriadkom.
Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, pokiaľ kupujúci
pred prevzatím veci vedel, že vec má chybu, alebo pokiaľ kupujúci chybu sám
spôsobil.
Nárok na uplatnenie zodpovednosti za chyby zaniká v
nasledujúcich prípadoch, keď bola chyba spôsobená:
neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním či obsluhou, použitím,
ktoré sú v rozpore s používateľskou príručkou,
používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojimi
parametrami parametrom uvedeným v dokumentácii,
tovar bol poškodený vonkajšími udalosťami, ako sú prírodné
živly,
tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v
rozpore s PODMIENKAMI uvedenými v dokumentácii.
III.
AKOSŤ PRI PREVZATÍ TOVARU
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá
chyby. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že v čase, keď kupujúci
vec prevzal,
má vec vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak dohoda chýba,
také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci
očakával vzhľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
sa vec hodí na účel, ktorý na jej použitie predávajúci uvádza
alebo na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa,
vec zodpovedá akosťou alebo vyhotovením dohodnutej vzorke alebo
predlohe, ak bola akosť alebo vyhotovenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo
predlohy,
je vec v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a vec
vyhovuje požiadavkám právnych predpisov a technických noriem.
vec nemá právne vady.
IV.
UPLATNENIE REKLAMÁCIE KUPUJÚCIM – SPOTREBITEĽOM
Lehoty na uplatnenie reklamácie
Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený uplatniť právo z chyby
(tovar reklamovať) v čase 24 mesiacov od prevzatia tovaru, ak nie je uvedené
inak. To sa však netýka:
pri veci predávanej za nižšiu cenu na chybu, pre ktorú bola
nižšia cena dohodnutá;
na opotrebovanie veci spôsobenej jej obvyklým používaním;
pri použitej veci na chybu zodpovedajúcu miere používania alebo
opotrebovania, ktorú vec mala pri prevzatí kupujúcim; alebo ak to vyplýva z
povahy veci.
Lehota na uplatnenie práva z chyby (reklamácie) začína plynúť
prevzatím tovaru kupujúcim. Ak sa skladá tovar z viacerých častí, ktoré sa
dodávajú postupne, lehota začína bežať odo dňa prevzatia poslednej dodávky
tovaru.
Nároky z chýb
Ak nemá vec vlastnosti uvedené v čl. III. tohto Reklamačného
poriadku, môže kupujúci – spotrebiteľ požadovať
dodanie novej veci bez chýb, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu
chyby neprimerané, pokiaľ sa chyba týka iba súčasti veci, môže kupujúci –
spotrebiteľ požadovať len výmenu súčasti;
ak to nie je možné, môže kupujúci – spotrebiteľ odstúpiť od
zmluvy.
Ak je to však vzhľadom na povahu chyby neúmerné, najmä ak je
možné chybu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci – spotrebiteľ právo
na bezplatné, riadne a včasné odstránenie chyby.
Primeraná zľava
Ak neodstúpi kupujúci – spotrebiteľ od zmluvy alebo ak neuplatní
právo na dodanie novej veci bez chýb, na výmenu jej súčasti alebo na opravu
veci, môže požadovať primeranú zľavu. Kupujúci – spotrebiteľ má právo na
primeranú zľavu i v prípade, že mu predávajúci nemôže dodať novú vec bez chýb,
vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, že predávajúci
nedohodne nápravu v primeranej lehote alebo že by uskutočnenie nápravy
kupujúcemu – spotrebiteľovi pôsobilo značné ťažkosti.
Opakovaný výskyt chyby a väčší počet chýb
Právo na dodanie novej veci alebo výmenu súčasti má kupujúci –
spotrebiteľ i v prípade odstrániteľnej chyby, pokiaľ nemôže vec riadne používať
pre opakovaný výskyt chyby po oprave alebo pre väčší počet chýb. V takom
prípade má kupujúci – spotrebiteľ i právo od zmluvy odstúpiť.
Postup pri reklamácii
Kupujúci – spotrebiteľ doručí na vlastné náklady i riziko
reklamovaný výrobok na adresu zakačku, s.r.o., Ulica Jula Horvátha 861/7, Kremnica 967 01.
Tovar musí byť v úplnom stave. Je potrebné tovar zasielať v
originálnom obale alebo vyhovujúcom prepravnom obale, pretože predávajúci
neručí za prípadné mechanické poškodenie pred prijatím tovaru. Ku každej
položke je kupujúci – spotrebiteľ povinný preukázať, že tovar bol zakúpený u
predajcu a uviesť presný popis porúch a početnosť výskytu.
Písomné potvrdenie o uplatnení reklamácie
Ak uplatňuje kupujúci – spotrebiteľ práva z chybného plnenia
(tovar reklamuje), je predávajúci povinný kupujúcemu – spotrebiteľovi vydať bez
zbytočného odkladu potom, kedy kupujúci – spotrebiteľ uplatnil právo z chybného
plnenia, písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci – spotrebiteľ právo uplatnil,
čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci –
spotrebiteľ požaduje.
Lehota na vybavenie reklamácie
Ak je kupujúci – spotrebiteľ, reklamácia bude vybavená bez
zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie kupujúcim
– spotrebiteľom. Po uplynutí lehoty 30 dní na vybavenie reklamácie má
spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový
výrobok. V prípade, že kupujúci – spotrebiteľ nebude poskytovať predávajúcemu
súčinnosť podľa čl. II. ods. 6 tohto Reklamačného poriadku, počas omeškania
kupujúceho s dodaním chýbajúcich podkladov na posúdenie reklamácie nebežia
predávajúcemu lehoty pre rozhodnutie a vybavenie reklamácie stanovené zákonom a
týmto Reklamačným poriadkom.
Vybavenie reklamácie
Reklamácia sa za vybavenú považuje okamihom, keď o tejto
skutočnosti predávajúci informuje kupujúceho – spotrebiteľa telefonicky, SMS
alebo na e-mail kupujúceho – spotrebiteľa uvedený pri uplatnení reklamácie.
Kupujúci – spotrebiteľ má povinnosť si tovar vyzdvihnúť. V opačnom prípade je
predávajúci oprávnený si účtovať poplatok za uskladnenie. Pri výdaji tovaru po
vybavení reklamácie je kupujúci – spotrebiteľ povinný predložiť doklad, na základe
ktorého bola vec prijatá do reklamácie a musí preukázať svoju totožnosť platným
dokladom totožnosti. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu – spotrebiteľovi
potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o
vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia
reklamácie.
Náklady reklamácie
Ak bude reklamácia uznaná, má kupujúci – spotrebiteľ právo na
náhradu nákladov spojených s uplatnením reklamácie (napr. náklady na dopravu) v nutnej výške. Je možné
preplatiť iba náklady v primeranej výške vzhľadom na povahu tovaru .O
preplatení nákladov je nutné žiadať bez zbytočného odkladu, najdlhšie však do 1
mesiaca od vybavenia reklamácie. Ak bude reklamácia zamietnutá, nesie náklady
na uplatnenie reklamácie (napr. náklady na
dopravu) kupujúci – spotrebiteľ sám.
Ustanovenie tohto článku sa nepoužije pre kupujúceho – podnikateľa.<